lör

Sluta igår halv sex på praktiken...

passa grannens äldsta påg nårra minuter, vi var ute o sparka boll innan dess ville han följa med upp och titta på kaninen...

han sa bara hejdå till mamma ocg pappa inga problem alls....
han var så snäll så.... sofis lilla goding.

efter det börja jag sätta igång här hemma med o flytta på lite möbler, möblera litta, det blidde bra...

idag öppna ja upp på friskis, sedan hem o börja o tvätta o städa samtidigt, sedan vid 2 tiden skulle vi till min morfar för han fyller 80år. sedan var det bara hem o fortsätta, jag e inte klar ännu, ska fortsätta imorgon, mne jag har tömt o kastat massa på databordet, torkat av, så nu e här snyggt o vääldigt tomt hhehe... jag lär ju inte bli klar imorgon heller, men jag får ta lite då o då!!! fira me lite läsk sen när jag e klar.

2 veckor börjar man jobba, underbart skönt o jobba, slippa tänka på skolan, de första veckan blir o lägga tid på tentan...

ons ska vi ut i malmö o äta me personalen på jobb, ska bli kul.. måste fixa kameran....

nästa vecka blir de prakik på ons o fre :o(.

annars hände det väl inte så mycket vad jag vet......
tomt i skallen, har inte så mycket o skriva om... djupare saker skriver ja nån annanstans.......


Att våga
Förr eller senare måste man
Börja känna åter igen
Att börja tycka om någon igen
Och våga se om man duger
Det är en risk man får ta
Har man en gång försökt
Och blivet sviken och sårad
Har man svårt att försöka igen
Man vill inte bli sviken
Ännu en gång
Kanske hårdare
Att våga känna efter
Och kankse misslyckas
Eller känna efter och lyckas
Hur man använder det är det en risk
Risk att våga att bli älskad
För den man är
Bara han vågar tycka om en
Trots alla brister och svagheter
Man har visat upp
Som vågar tro på en
och lita på en, vad som än händer
Men förr eller senare måste man våga


Fri
Frihetens ljus lyser över mig
Det onda är borta
Luften i rummet är varm
Vindarna skapar en skön stämning
En känsla av ro

Kämpade för livet
Kåämpade för kärleken
Kämpade för människan
Kämpade för rättigheterna

De onda ler nu
Ler med djävuls kraft
jag betraktar dem
uppifrån och ner
Tänker
Kämpade för ingenting
Och nu ler jag
De har sett till att
jag är fri i friheten

ha en trevlig helg


Kommentarer
Andrea

Vilka fina dikter du skriver. Jag tycker att du ska fortsätta med det.

Hoppas att där blir rent och fint i lägenheten!? Kramizar...

2009-05-22 @ 11:12:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofis vardag allt med barn och vikt

Här skriver jag mina tankar och funderingar, hur jag känner mig, hur min vardag är helt enkelt. Mycket kommer och handla om hur jag mår efter en gastricbypass och hur mina kilon rasar. kommer även skriva mycket om vår dotter linnea och kommande bebis :)

RSS 2.0