Måndag och solen skiner

Oj då har inte skrivet på ett par dagar..
 
Vad har hänt?  har inte hänt något spec..
 
i lördags var vi på burträsk marknad med svärföräldrarna, o sedan blev det god macka med kycklingröra hos de :) det som fanns på marknaden finns hemma i skåne med.. så jag köpte inget.
 
Igår söndag! då gick vi upp tidigt för vi skulle ut med skotern, solen sken hela dagen, den tog lite i ansiktet med.. vi körde ut till ön där grilla vi korv, mysigt, vi hade stannat där längre men det blåste där ute. hitta en bra plats med när vi hade tänt brasan börja det blåsa upp där med :)
 
innan vi kom ut till ön, vi körde den långa rundan, vissa ställen var de väldigt buckligt hehe.. körde upp på bureberget o kolla läget o sen körde vi ut till ön.. Anders körde rätt fort på vissa sträckor hehe..
 
efter ön körde vi till tallbacka bär de hade vinternsdag, dvs lite hocky o så.. där var vi några timmar, sedan körde vi hem med skotern.. 
 
när vi kom hem, var det duschen o så, innan dess prata jag med mamma i telefonen.. när vi duschat klart o klätt på oss så skulle vi på middag hos Svärföräldrarna, där var ju även anders brödrar o ena broderna fru och Emil (brorsonen) 
en jättegod middag var det. det var tandoorikyckling, baconlindad fläskfile, ris o sås o grönsaker och till efterrätt blev det fruktsallad med grädde o en kaka som svärmor hade bakat.. en trevlig kväll med andra ord :)
 
annars flyter dagarna på, har varit här uppe i 5 veckor nu. dessa 5 veckor har gått fort som tusan. det är bara 14 dagar till flyget går mot skåne igen.. 
 
Borta bra men hemma bästa säger man.. 
 
Nu är det solsken o plusgrader här uppe, dripp dropp dripp dropp.. samma som i fijor att det börja töa innan jag åkte hem..
 
idag är anders på jobb till halv 4 tror jag han slutar, sen kommer han hem o äter sen ska han iväg igen för de ska ha möte på jobb ikväll .
 
lägger ut en bildbomb på gårdagens händelser. har iga bilder från kvällen utan de ligger i anders kamera så de bilder kommer en annan dag..
 
ni ser vad som ska föreställas på bilderna.. annars är det bara ofråga på..
 
Min vikt den står stilla men nu väger jag 79,4 kg :D kommer inte ihåg hur det var o väga så lite som jag gör, känner mig stor ännu.
har fortafrande ibland svårt o ta emot alla fina komplimanger osv, men det är inget ont mot er, men har tålamod . 
 
annars har de varit si o så med motionen men men det tar jag upp när jag kommer hem. inget onödigt ska köpas hem. hårda bud så nått händer mer på vågen, men jag är nog inne på en platå igen. det gör mig inget utan de e ju kroppens sätt o vila. 25kg minus är mycket de e ju sen jag skrev in på mig aleris .
 
men ska man räkna från det allra högsta jag vägt så har jag gått ner 32,6 kg, det e några år sen  men som sagt gick upp o ner men sen stanna jag på 105kg där stod jag fram tills jag skrev in mig på aleris. förr tyckte jag det är jobbigt o säga vad jag väger osv men nu är det inte det utan alla dessa kilon är ett minne blott, kommer aldrig komma ditt igen, mår hur bra som helst.
 
ha det bra alla..
kommentera gärna :)
 
åndag
 
r
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofis vardag allt med barn och vikt

Här skriver jag mina tankar och funderingar, hur jag känner mig, hur min vardag är helt enkelt. Mycket kommer och handla om hur jag mår efter en gastricbypass och hur mina kilon rasar. kommer även skriva mycket om vår dotter linnea och kommande bebis :)

RSS 2.0