37/1-15

Hej på er alla där ute...!!
tiden bara springer iväg.. 
 
nytt år har det blivet med. 
julafton spenderades hos mina föräldrar, var en lugn o mysig jul med en febrig Linnea. Linnea var lite rädd när tomten kom. kom närmare mig hehe mammas skrutt.
 
Nyår firades med mina vänner Hannah, Robin Devon, Jannica , Mattias, Milja Millie o anders o linnea klart :) lugn nyår med massor med snack o skratt . barnen skötte sej super brA. duktiga barn vi har :)
 
Linnea har hunnit bli 9 mån dvs på julafton blev hon det, usch vilken ångest denna mamma har, min bebis börjar bli stor :) men en härlig ålder.
 
innan jul osv fick linnea vattkoppor o virusprickar, mesta var nere i blöjregionen som sin tur visades bli en svaminfektion stackars gumman, så synd om henne när de kliar på henne... fick en kortisonsalva som ska lindra klådan o hoppas de ska bli bättre annars får vi g¨å över till en salva mot svamp..
 
Linnea har börjat krypa ( tack vare peppekaks mutning :)) men hon kryper allt mer nu o längre sträckor. Hon reser sej, går runt möblerna, släpper taget o står sj o mellan varven passar vi på o ta några steg, dock för ivrig. stopp stopp stopp nu får du stanna liiite tycker jag. Linnea tror hon kan gå själv men det e ju svårt så hon blir lite arg hehe mamma bebis..
 
dET ÄR en härlig ålder nu.. men var ålder har sin charm. men saknar detta hära bebis stadiet så lite ångest har jag.. jag är redo för ett syskon till linnea men många tycker vi sak vänta.. som sagt det blir när det blir det är vårt val :)
 
Satt o läste min förlossningsberättelse, trots luddig så kommer jag ihåg allt typ , känns som de var igår. visst jag kanske är knäpp men jag längtar tills det är dags igen, torts det kan bli jobbigt känslomässigt men det tar vi då.. jag längtar o få kolla o lyssna på bebis hjärtljud o gå på ultraljud osv. nästa gång kan anders vara med på det stora rutin ultraljudet.. jaaa allt detta saknar jag..
 
som sagt mycket som händer med Linneas utveckling just nu.. vissa saker är hon tidig med o kommer ramla o slå sej massor med ggr .. det är väl så när man är ivrig vill kunna massor hehe..
 
denna månaden blir det tandläkare besök för linnea.'
10 mån kontroll dvs läkaren ska se vad hon kan osv, vägning o mätning med.
 
Jag ska till läkaren o gå vidare med min värk. blodproverna visade iallafall att de inte var reumatiskt ... säkerligen fibromyalgi jag fått, enligt läakren e de inte mycket hjälp jag kan få då tyvärr.. vissa läkenedel får ja ej ta pga min op osv..
 
var ju på 2 års kontroll, proverna var bra o jag förklarades diabetesfri :)
 
ANNARS  Flyter allt på, umgås med mina vänner. tyvärr inte alls nått med mina kusiner som ja saknar faktiskt .. men men det är som det är.. man kanhoppas innerst inne att barnen lär känna varandra osv. just nu verkar det vara långt borta. tyvärr har man lite o ångra men man är inte felfri. man gör sina fel o man har sina brister och det är faktiskt så hos alla.. alla är inte perfekta heller.. man lär sej av sina misstag... tar sej upp igen... jag är här iallafall :) 
 
Glad över alla mina vänner jag har, nya o gamla vänner. träffat massor med nya personer det är jätte kul :)
 
kommer lite bilder här.
 
kommentera gärna :)
 
 bilden har lilla jessica tagit :)
 
Linnea nästan 6 mån kan sitta själv utan stöd
Chillar lite i soffan :)
 
lite utklädd flr det är halloween
 
så kul och sitta o köra bilen brooom
 
detär så kul och stå upp. vilken tur att tomten kom med en sådan till mig :)
 
pyjamas tjejen :)
 
gott med ost :)
 
chillar på farmors o farfars köksbord :).               Bilden tagen av farmor
 
FAmiljen Lindström/Ericsson                                                 Bilden tagen av Eva 
 
hmm vad gör du farmor :)                                        Bilden tagen av Eva
 
familjen ute o äter med farmor o farfar o gammelfarmor
 
Så här kan man oxå sova :)
 
:D buuuu
 
lite lek o sov på öppna förskolan 
 
jaha då är det dags och sänka sängen Ö:)
 
Tomte gumman
 
 
Lite bildbomb på hur vad året sätt ut :)
 
ha de gott alla
 


Kommentarer
Alexandra

Så fin hon är :) och vilken kalufs hihi :)
Du har helt rätt, när det är dags för syskon avgör ni, hur tätt ni vill ha barnen! Lyssna inte på alla utan gå efter ert eget :)
Lycka till!

Svar: Tack tack. Ja vilket hår. Ändå klipptes hon i november månad. Minst 2år vill vi ha mellan.
Sofi

2015-01-03 @ 01:13:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofis vardag allt med barn och vikt

Här skriver jag mina tankar och funderingar, hur jag känner mig, hur min vardag är helt enkelt. Mycket kommer och handla om hur jag mår efter en gastricbypass och hur mina kilon rasar. kommer även skriva mycket om vår dotter linnea och kommande bebis :)

RSS 2.0